Ugi Ługi Bugi! Czyli zabawę czas zacząć!

Jak wiecie, level design stoi już na dość wysokim poziomie. Postanowiłem więc, wprawić go w ruch. Zacząłem od punktów życia, które już mieliście okazję zobaczyć.

Działają wyśmienicie. Wystarczy, że późniejszym stadium napiszę odpowiednią funkcję i gracz będzie mógł w spokoju (lub nie) umrzeć z rąk potwora, lub własnej głupoty (skok z klifu wyspy to dobry przykład 🙂 ).

Ale same życie, walka i ewentualne umieranie to nie wszystko. Czasem chcemy też się wyspać (Tak. Bohaterowie z gier też to lubią :p). Więc wziąłem sobie za drugi cel, napisanie systemu łóżek. Całkiem proste, a jakie przydatne!

Tak więc, jak on wygląda?

Kod stojący za jego działaniem wygląda na razie tak :

http://pastebin.com/zqgfMLgK

A jak w grze?

bedsystem.png

Ubogo prawda? Zgadzam się, wygląda ubogo. Lecz standardowo, jest to tylko zamysł, i gdy tylko dobiorę się do Inkscape, zacznie to wyglądać o niego lepiej 🙂

Co ma on oferować?

Jego uboższa wersja (Tak, podzieliłem to na dwie wersje, „Ubogą” i „Bogatą” bo tak :p). Ma za zadanie przewinąć czas na rano. Z niej możemy korzystać tylko w czasie wieczornym (włączy się stosowna opcja w menu w karczmie.). Jego droższa wersja nie tylko zmieni czas na rano lecz i doda nam specjalnego buffa na dany czas. Z niej również możemy korzstać tylko wieczorem. Dodatkowo, obie wersje zapisują grę.

Ktoś może powiedzieć, a co jeśli chciałbym zapisać grę w ciągu dnia? Wystarczy pogadać z karczmarzem! On mam wtedy otworzy drzwi i będziemy mogli zapisać grę.

Poza tym, ulepszyłem skrypt na HP. To właśnie on ma pewnego wrednego buga. Otóż ulepszenie to miało działać na zasadzie mam 100 HP i idę na arenę. Tam również mam 100 HP. Obrywam troszkę i mam 70 HP. Wracam do wioski i po powrocie nadal mam te 70 HP dopóki się nie wyleczę miksturą. Działa to prawie idealnie. Otóż. Wartość HP w odpowiedniej zmiennej się przenosi, jest tylko problem z jej reprezentacją bo skrypt na HP nie potrafi wyszukać obiektu savera i wszystko się psuje.

12910822_887952411322246_1314589043_n.jpg

Mam pewien plan naprawy tego cudacznika, ale to dopiero jutro.

Tymczasem, dla ciekawskich : http://pastebin.com/VNuYRVCe oraz http://pastebin.com/W4iVVZMS

To na tyle ze skryptów. W między czasie, po długiej walce naprawiłem GITA! Yuhu! Będą commity, wreszcie. Zrobiłem także model domku karczmy oraz kilka innych.

To jednak zostawiam na jutro. Gdyż nazbierało się tego trochę i warto to pokazać w innym wpisie, a tym czasem mam dla was pytanie : Co sądzicie o moich postępach? 🙂 

Skomentuj

