Mamy system chmur!

 

Jak mówiłem ostatnio, czas na mechanikę! Tak oto spiąłem pośladki, zaparzyłem sobie kawki i zacząłem klepać kod. Pierwsze co chciałem zrobić to system chmur. Pomysł był taki : System ma wygenerować X chmur ograniczonych kwadratem X na Z na Y. po czym ma zacząć losować i co T czasu wybrać jedną z nich, wykonać efekt fade out, zmienić jej pozycję na losową i ostatecznie wykonać efekt fade in. Nie wydaje się skomplikowane prawda? Takie też było!

Na samym początku postanowiłem napisać generowanie się chmur i ograniczenie ich. Tutaj zaczęły się dziać rzeczy dziwne, niestety nie mam screenów z tych „wynalazków”. W końcu jednak udało się zrobić ich ładne generowanie, które dzieje się tylko raz.

Finalny kod generatora wygląda tak:

Przechwytywanie

Wizualizacja jego działania, a raczej wygląd cuba wygląda tak :

13187704_917963258321161_1145808389_n

Tak, zdjęcie robione ziemniakiem…

Następnie przyszedł czas na losowe się ich przemieszczanie, oraz efekty fade in i fade out, które niestety, jeszcze nie działają.

Przechwytywanie2.PNG

Zaś efekt finalny prezentuje się tak :

Przechwytywanie3Przechwytywanie4Przechwytywanie6

Oczywiście, nie odbyło się bez wpadek…

Unity tylko dosłownie pokazało co o mnie sądzi:

13220637_917764705007683_7928101251061575886_o

Oraz przypadkowo stworzyłem nowy ficzer: Szaleńcze niebo!

 

Co myślicie o zmianach? Zapraszam do komentowania!

Reklamy

2 uwagi do wpisu “Mamy system chmur!

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s