Nowe Main Menu, arena i GUI oraz mniej bugów!

Cóż, w ostatni wpisie specjalnie nie powiedziałem wszystkiego. Otóż, chciałem poświęcić następny wpis na wyjaśnienie w szczegółach co zrobiłem i jak zoptymalizowałem Beabest, oraz jakie zmiany doczekały się areny czy main menu.

Zacznijmy jednak od main menu. One doczekało się ogromnej ilości zmian. Co zrobiłem? Otóż, podmieniłem mapę na tą z sceny głównej, zmieniłem texturki na ostrzejsze. Lecz nadal mi coś tu nie pasuje i chyba zrobię je od początku, choć zostawię ten efekt orbitowania.

Później wziąłem się za rozwiązywanie bugów, i powiem wam, że chyba spałem gdy pisałem ten kod. Dużo, ale to bardzo dużo głupich rzeczy tam uczyniłem, Po całej tej optymalizacji, system tarcz zaczął działać poprawnie. Jednak pojawił się problem, miecz bił nawet wtedy gdy nie był powinien. Postanowiłem wam, graczom, utrudnić życie i usunąłem tego buga. Efektem będzie rak oczu dla tych, którzy w późniejszym stadium będą czytać mój kod. Otóż, rozwiązałem to poprzez sprawdzenie czy dana animacja jest odtwarzana, jeśli tak to zmieniam wartość boola na true i wtedy mogę zadać obrażenia. Proste? Proste!

if (anim.GetCurrentAnimatorStateInfo(0).IsName(„swingSwordTwo”))
{
shieldIsOn.animIsPlaing = true;
}
else
{
shieldIsOn.animIsPlaing = false;
}

Tak to wygląda w kodzie. Proste, to prawda, lecz później będzie takich linijek bardzo dużo, muszę znaleźć sposób by to zmniejszyć.

Następnie wziąłem się za „przestawienie” GUI na wersję VR, powiem, że na razie wygląda to słabo. No cóż, na razie to tylko prototyp, muszę wymyślić sposób by było one używalne, a coś czuję, że biorę się za to od złej strony. Jak to ma działać? Otóż gracz za pomocą głowy wybierze dany element GUI, a następnie zatwierdzi swój wybór przyciskiem na kontrollerze.

Kolejną sprawą była arena. Kurde, to było okropne! Gdy po tym czasie wreszcie wbiłem na nią, to chciało mi się płakać. Od razu rozpocząłem prace naprawcze, teraz według mnie wygląda znacznie lepiej. Brakuje tam jeszcze dużo rzeczy, dodam je w najbliższym czasie.

Było by cudownie gdyby obyło się bez bugów! Niestety, tak się nie stało i z niewiadomych powodów skrypt dzięki któremu gracz był w całości przenoszony na arenę przestał działać. Nie wiem czemu.

 

Co sądzicie o tych zmianach? Zapraszam do komentowania!

Jedna uwaga do wpisu “Nowe Main Menu, arena i GUI oraz mniej bugów!

Skomentuj

